- today
- perm_identity Konstanty Rabiewski
- label Poradenstvo
- favorite 2 likes
- remove_red_eye 72174 views
"Donedávna si používatelia museli vybrať - buď TN: dobrá cena, super čas odozvy, ale výrazne horšia reprodukcia farieb, alebo IPS: senzačné farby, horší čas odozvy a vysoká cena. VA sa umiestnila niekde medzi nimi, ale bola príliš "priemerná" na to, aby skutočne dobyla trh." - hovorí Mariusz Kuczynski, generálny riaditeľ spoločnosti iiyama Poľsko. - "Preto sme pri práci na našich nových monitoroch hľadali riešenie, ktoré by nám umožnilo ponúknuť používateľom novú kvalitu VA matrice. AMVA+ je práve touto novou kvalitou. Je to matrica, ktorá spája výhody technológií TN a IPS a, čo je dôležité, zostáva za veľmi atraktívnu cenu. Problém horšej reprodukcie farieb pri pohľade na obrazovku zo širšieho uhla bol úplne odstránený. Za zmienku stojí aj to, že matrice VA sú jediné, ktoré dokážu ponúknuť podporu plnohodnotných 24-bitových farieb True Colour. To platí aj v prípade AMVA+. Verím, že matrice AMVA+ sa čoskoro budú tešiť popularite porovnateľnej s technológiou TN."
MONITORY PRE HRÁČOV
Hráči sú jedinečnou skupinou používateľov s vysokými očakávaniami. Najlepšie možné zobrazenie sekvencií zobrazujúcich sa na obrazovke možno dosiahnuť len s vysokokvalitným monitorom. Čo by ste mali hľadať v hernom monitore?
Doba odozvy
Jedným z najdôležitejších parametrov je doba odozvy. Jej hodnota závisí okrem iného od typu použitej matice. V tomto prípade sú preto najlepším riešením matrice TN. Výrobcovia tomu venujú čoraz väčšiu pozornosť, vďaka čomu sa na trhu objavujú monitory s veľmi krátkou dobou odozvy. Čím je kratšia, tým lepšie. Najlepšie zariadenia na trhu sa vyznačujú časom odozvy už od 1 ms. Príliš dlhá doba odozvy môže spôsobovať duchy a mierne oneskorenie obrazu, čo je v kontexte elektronických športov neprijateľné, keďže o víťazstve alebo porážke často rozhodujú zlomky sekundy.
V súčasnosti môže byť určitým problémom skutočnosť, že na trhu neexistuje jednotná, unifikovaná jednotka merania času odozvy. Ešte pred niekoľkými rokmi opisovali výrobcovia tento parameter rôznymi spôsobmi, čo sťažovalo porovnávanie rôznych modelov monitorov. V súčasnosti drvivá väčšina opisuje tento parameter ako GtG ( gray-to-gray), čo znamená čas, za ktorý pixel zmení farbu z jedného odtieňa sivej na iný. Stále sa však predávajú modely, ktoré sú opísané v parametroch BtW (black-to-white - čierna na bielu), čo znamená, ako dlho trvá, kým matnica zobrazí "prázdny" tmavý pixel v bielej farbe.
Obnovovacia frekvencia obrazu
Obnovovacia frekvencia v Hz je tiež jedným z kľúčových parametrov herných monitorov. Najlepšie modely sa vyznačujú obnovovacou frekvenciou 144 Hz. Ide o veľmi dobrú hodnotu, ktorá umožňuje dosiahnuť vysoko plynulý obraz. V režime 2D sa už obraz môže zobrazovať rýchlosťou až 144 snímok za sekundu (každých 6,9 ms). V prípade 3D hier je táto frekvencia o niečo horšia, a to z dôvodu ich vyšších hardvérových požiadaviek. Čím vyššia je obnovovacia frekvencia, tým je zobrazenie obrazu plynulejšie, pohyb menej umelý a tým menej je duchov a lomenia obrazu.
Technológia FreeSync
Technológia FreeSync používaná v najmodernejších herných monitoroch synchronizuje obnovovaciu frekvenciu obrazu s frekvenciou generovanou grafickým procesorom. Tento systém bol vyvinutý ako odpoveď na G-Sync a okrem iného veľmi účinne eliminuje problém tzv. trhania obrazu. Vďaka FreeSync je obnovovacia frekvencia kontinuálna, a teda pre používateľa prakticky nepostrehnuteľná. Okrem toho táto technológia nespôsobuje žiadne oneskorenie pohybov myši a nemá vplyv na výkon. Za zmienku stojí aj to, že jej výsledkom je nižšia spotreba energie.
Uhlopriečka a rozlíšenie obrazovky
Pri elektronických športoch je dôležitá aj uhlopriečka obrazovky a jej rozlíšenie. V prípade palcov je obmedzením zvyčajne cena, ale väčší monitor výrazne zvyšuje komfort hry. Samotné rozlíšenie je však tiež veľmi dôležité. Hry bežia oveľa plynulejšie pri vysokých rozlíšeniach, ak je počítač vybavený špičkovou grafickou kartou. V opačnom prípade môže byť dokonca potrebné vynútiť si nižšie rozlíšenie. Pred kúpou monitora sa preto oplatí túto otázku preskúmať. FullHD je štandardom. Najmodernejšie herné monitory majú rozlíšenie 1560 × 1440 pixelov (2,5K) a vyššie (dokonca 4K). To znamená, že tento typ obrazovky im ponúka až o 77 % väčší priestor ako štandardný a všetkým dobre známy Full HD displej. Rozlíšenie často súvisí s veľkosťou monitora. V súčasnosti sú štandardom 24-palcové a väčšie herné monitory. V prípade rozlíšenia 4K (3840 × 2160 pixelov) je ťažké nájsť modely menšie ako 27 palcov. Tie, samozrejme, vyžadujú pomerne veľký priestor na pohodlné hranie. Pri kúpe veľkého monitora sa oplatí zvážiť aj investíciu do širšej perspektívy, t. j. do zariadení s pomerom strán 21:9. Tento typ ultravideozobrazenia poskytuje väčšie zorné pole v mnohých hrách.
Vstupné oneskorenie a ďalšie parametre
Ďalším dôležitým parametrom pri herných monitoroch je Input Lag. Nie je to nič iné ako oneskorenie, ktoré vzniká v dôsledku času potrebného na prenos signálu z grafickej karty do monitora. Čím kratší je čas prenosu, tým je to samozrejme lepšie. Pred kúpou konkrétneho modelu sa oplatí oboznámiť sa s ním podrobnejšie. Je dobré, ak sa monitory určené pre hráčov vyznačujú aj vysokým statickým kontrastom, vysokým jasom a širokými pozorovacími uhlami.
Pre najnáročnejších hráčov sú určené monitory pre skutočných hráčov. Každý hráč elektronických športov si určite nájde model, ktorý bude vyhovovať jeho potrebám. Oslovuje ich okrem iného ponuka iiyama g-master. Model iiyama g-master bol vytvorený pre ľudí, ktorí to s e-športom myslia vážne a potrebujú špičkové vybavenie. Vďaka technológiám v ňom použitým sa každá hra bude odohrávať na najvyššej úrovni.
zdroj časti článku : http://e-pvp.pl/iiyama-postawi-na-matryce-amva.html & www.koolthings.com.pl
Najnovšie záznamy