Ako funguje vertikálna synchronizácia?

Zobrazenie obrazu pohodlným spôsobom pre vzorku je možné pomocou vertikálnej synchronizácie, inak známej ako V-synchronizácia (vertikálna synchronizácia). Moderné LCD monitory tohto typu ponúkajú vynikajúcu kvalitu obrazu a s podporou vhodného hardvéru, ako je výkonná grafická karta, umožňujú plynulé zobrazovanie animácií a prechodov obrazu. Čo je vertikálna synchronizácia v LCD displejoch? Je to technológia, ktorá umožňuje odstrániť nežiaduce javy trhania obrazovky a nepríjemného blikania.

Ako funguje vertikálna synchronizácia? Vertikálna synchronizácia umožňuje synchronizovať čas zobrazenia s obnovovacou frekvenciou pamäte monitora, ktorá závisí od nastavení generátora snímok - v tomto prípade grafickej karty. Grafický procesor generuje jednotlivé snímky a potom ich posiela na displej. Počet týchto snímok za sekundu (FPS) udáva frekvenciu, s akou grafická karta obnovuje snímky a nahrádza ich novými. Obnovovacia frekvencia samotného monitora je často nižšia. To znamená, že bude schopný zobraziť len určitý počet snímok za sekundu a nič iné. Inými slovami - ak nie je činnosť monitora a grafickej karty správne synchronizovaná, môže to viesť k zhoršeniu plynulosti a čitateľnosti obrazu. Niektoré snímky sa totiž nezobrazia a iné sa prepíšu, zatiaľ čo predchádzajúca snímka sa stále zobrazuje. Výsledkom je, že obraz skáče a na obraze možno pozorovať artefakty, čo sťažuje vykonávanie manévrov v hre.

Kedy je potrebné použiť vertikálnu synchronizáciu?

Pokiaľ ide o to, kedy je potrebné zapnúť vertikálnu synchronizáciu, koluje mnoho názorov. Hráči poukazujú na to, že jej použitie závisí od konkrétnych hier, ako aj od výkonu grafickej karty, aby sa výkon grafickej karty mohol prispôsobiť individuálnym potrebám bez jej preťaženia. Keď je vertikálna synchronizácia povolená, snímková frekvencia sa automaticky zníži a prispôsobí sa obnovovacej frekvencii monitora. Bohužiaľ, samotná vertikálna synchronizácia sa môže ukázať ani nie tak ako nedostatočná, ale dokonca ako problematická, pretože nie vždy funguje tak dobre, ako predpokladá teória. Môže to viesť k problémom, ako je napríklad oneskorenie - reakcia hráča môže byť oneskorená - grafický procesor ju zaregistruje, ale zobrazí sa až v nasledujúcom snímku, čo znepríjemňuje plynulý pohyb a hranie.

Existuje aj riziko výrazného zníženia počtu generovaných snímok, takže obraz úplne stratí svoju plynulosť (ak sa zobrazuje pri menej ako 60 snímkach za sekundu). Preto by sa vertikálna synchronizácia nemala aktivovať, keď máte k dispozícii málo FPS. Veľmi užitočnou funkciou je však technológia FreeSync od spoločnosti AMD, ktorá je určená na ďalšie potláčanie podobných anomálií obrazu. Používateľ si tak môže byť istý, že synchronizácia podporuje zobrazovanie animácií tým najlepším možným spôsobom a že hra môže bežať bez zbytočných prerušení.

Share this post

Zobacz więcej wpisów